Medytacja na czas połogu – afirmacje dla młodej mamy

Na obrazku kolor pomarańczowy – bo dodaje energii i zielony, bo uspakaja! 🙂  To medytacja – relaksacyjny rytuał, który proponuję młodym mamom niezależnie od tego, jak czują się i radzą sobie w ciąży, czy po porodzie.

Jeśli jesteś jeszcze w ciąży to ćwiczenie może stać się jednym z elementów przygotowujących do przyjścia Twojego dziecka na świat. Wtedy zmodyfikuj stosownie do swoich potrzeb treść afirmacji. Relaksacja może też być sposobem na spokojny sen.

Przygotowanie

Usiądź wygodnie – a jeśli jesteś po porodzie przyjmij komfortową pozycję leżącą, na przykład z lekko uniesionym tułowiem, podpartym na poduszkach. Jeśli Twoje dziecko jest spokojne, śpi lub już karmicie się w komfortowej pozycji, może jak najbardziej z Tobą przebywać. Jeśli jednak czujesz niepokój, duże zmęczenie, a maluch jest płaczliwy, skorzystaj z czyjejś pomocy, aby na czas relaksacji dzieckiem zajęła się wspierająca Cię osoba.

Możesz puścić w tle relaksacyjną muzykę, o spokojnym pulsacyjnym rytmie. Wybierz taką melodię i takie instrumenty, które lubisz. Niech będzie to muzyka, która zacznie Ci się kojarzyć z tym konkretnym rytuałem. Na początek możesz skupić się na zapalonej świeczce albo popatrzeć na zieleń za oknem lub miły dla Ciebie obraz.

Relaks i medytacja w połogu_doulaNova Małgorzata Skalska

Poniższy tekst może Ci ktoś czytać, możesz też nagrać ten tekst i odtwarzać sobie wraz z muzyką. Jeśli będziesz chciała go sama sobie powtarzać wtedy mów w pierwszej osobie. 

Celem tego ćwiczenia jest wzmocnienie Ciebie jako matki i otwarcie na kolejne wyzwania związane z najwcześniejszym okresem macierzyństwa. I właśnie teraz zapraszam Cię do niego. Zaczynamy!

Afirmacje na czas połogu

Przyjmij wygodną pozycję. Twoja głowa jest dobrze podparta. Możesz rozluźnić kark i szyję. Twoje ręce spoczywają na brzuchu… lub jeśli wolisz leżą wzdłuż ciała. Zacznij od głębokiego, energicznego wdechu i wydłużonego wydechu. Wdech… Wy…dech… I jeszcze raz. Powietrze wdychasz przez nos, a wydychasz ustami.

Jesteś mamą. Jesteś mamą na początku swojej drogi. Twoje dziecko wybrało Ciebie spośród tylu kobiet na Ziemi. Właśnie Ciebie.

Z każdym wdechem Twoje płuca, Twoje ciało, wypełnia czysta życiowa energia.  Aż po same palce. Czujesz jak unosi się brzuch i przepona. Jak unoszą się żebra.

Kiedy byłaś w ciąży to właśnie Twój oddech odżywiał Twoje dziecko.  

Z każdym wydechem ciało opuszcza stres, napięcie, zmęczenie. Gdy wydychasz powietrze możesz westchnąć, wydać jęk. Z głosem Twoje ciało jeszcze lepiej się oczyszcza i regeneruje. Opuszcza Cię wszelki niepokój. Właśnie tak.

Jesteś mamą. Twoje ciało dokonało wielkiego czynu. Niezależnie od tego, jak urodziłaś. To ono było domem Twojego dziecka od pierwszych chwil. I zmieniło się w ciąży. I jest inne po porodzie. Ale to nadal Twoje dobre ciało. Ukochaj je. Podziękuj mu i daj mu czas.

Teraz posłuchaj swojego oddechu. Jeśli chcesz możesz zacząć wdychać i wydychać powietrze już tylko nosem. Albo pozostać przy wydechu ustami. Tak jak wolisz. Posłuchaj swojego oddechu.

Z każdym wydechem Twoje ciało się odpręża. Z każdym wydechem Twoja głowa staje się cięższa. Twój kark się rozluźnia, ramiona opuszczają się swobodnie.

Twoje dziecko jest już z Tobą. Teraz uczycie się siebie. Twoje dziecko jest Twoim nauczycielem. I będzie nim przez wiele lat. A Ty stajesz się coraz mądrzejszą matką. I wyrozumiałą. Dla dziecka i dla siebie.

Oddychasz spokojnie, bez wysiłku. Twoje ciało znajduje się w stanie głębokiej relaksacji. Jest Ci dobrze. Muzyka kołysze Cię do przyjemnego snu.

Snu, po którym z nową energią i radością zaopiekujesz się swoim Dzieckiem.

I Sobą.       

Logo doulaNova Małgorzata Skalska

%d blogerów lubi to: